Molslinjen, Avustralya’da yapımı süren 129 metrelik iki katamaran feribotun, tamamen entegre elektrikli tahrik sistemleriyle donatılacağını duyurdu. Bu feribotlar, Jutland ile Zealand arasında yer alan yoğun Kattegat hattında çalışacak. Her biri 1.483 yolcu ve 500 araç taşıma kapasitesine sahip olacak olan gemiler, 40 knot’un üzerinde hızlara ulaşacak.
Dünyadaki en büyük elektrikli feribot yapılacak
Projenin çevresel etkisi büyük. Molslinjen CEO’su Kristian Durhuus, bu feribotların hizmete girmesiyle her yıl Danimarka’nın karbon ayak izinden 132 bin ton karbondioksit emisyonunun silineceğini açıkladı. Bu miktar, yaklaşık 90 bin aracın yıllık salımına denk geliyor.

Feribotlar, her biri 45.000 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya sistemleriyle çalışacak. Sadece 30 dakikada yaklaşık 25.000 kWh enerji depolayabilecekleri belirtiliyor. Bu kısa şarj süresi, Aarhus ve Odden limanlarına kurulacak 15 kV AC hattı üzerinden 55.000 kW güçle mümkün olacak. Bataryalar özel soğutma ve yangın önleme sistemleriyle korunacak. Bu teknoloji sayesinde feribotlar, tek şarjla gidiş-dönüş seferlerini tamamlayabilecek.
Wärtsilä tarafından sağlanan teknoloji paketi; sekiz elektrikli tahrik motoru, elektrikli su jeti sistemi, güç dönüşüm altyapısı, enerji yönetim ve otomasyon sistemleri ile ProTouch kontrol platformunu içeriyor. Sekiz su jetli konfigürasyon, feribotların ağırlığını düşük tutarken sığ sularda yüksek manevra kabiliyeti ve verimli hareket imkanı sunuyor.
İlk feribotun 2027’de, ikincisinin ise 2028’de hizmete girmesi bekleniyor. Bu proje, denizcilik sektöründe sıfır emisyona geçişin önünü açacak dev bir adım olarak değerlendiriliyor.