Güney Kore Çevre Bakanlığı, ülkenin sera gazı azaltma hedeflerine ulaşmak amacıyla 2035 yılına kadar yeni benzinli ve dizel araç satışını yasaklama olasılığını ciddi şekilde değerlendiriyor. Böyle bir adım, Güney Kore’yi Avrupa Birliği gibi diğer küresel bölgelerin iklim politikalarıyla aynı çizgiye getirebilir.
Güney Kore, içten yanmalı araçları yasaklayabilir
Bakanlık, içten yanmalı motorlu araçların satışına sınırlama getirilmesinin, ülkenin 2035 için belirlediği ulusal sera gazı azaltma hedeflerini yakalamasında kritik bir rol oynayabileceğini belirtiyor.

Bu hedefler, Paris İklim Anlaşması kapsamında ülkelerin kendi oluşturduğu ve beş yılda bir güncellenmesi gereken ulusal katkı beyanları doğrultusunda şekilleniyor. Güney Kore de Kasım 2025’te yapılacak olan bir sonraki BM İklim Değişikliği Konferansı öncesinde yeni hedeflerini duyurmaya hazırlanıyor.
Güney Kore’de ulaştırma sektöründeki emisyon azaltımı bugüne kadar sınırlı düzeyde kaldı. 2018–2024 döneminde sadece yüzde 1,2’lik bir düşüş sağlanmış durumda. Buna karşılık, yollarda halihazırda yaklaşık 850 bin sıfır emisyonlu araç bulunuyor. Bu tablo nedeniyle hükümet, yeni içten yanmalı motorlu araç satışına yasak getirme fikrinin yanı sıra vergi teşvikleri gibi ek destekleri de masaya yatırıyor.
Çevre Bakanlığı 2035 yılına kadar ulaşılabilecek dört farklı senaryo sundu. Bu senaryolar, sera gazı emisyonlarında yüzde 48, 53, 61 ve 65 oranında düşüş öngörüyor. Örneğin, yüzde 48’lik düşüş hedefine ulaşılması için ulaştırma kaynaklı emisyonların 2018’deki 98,8 milyon tondan 44,3 milyon tona gerilemesi gerekiyor. Yüzde 65’lik en iddialı hedef ise bu rakamın 32,6 milyon tona inmesini gerektiriyor.
Bu gelişme, Avrupa Birliği’nin 2035’te yürürlüğe girecek içten yanmalı motorlu yasağına yönelik tartışmaların yoğunlaştığı bir döneme denk geldi. Geçtiğimiz Eylül ayında Alman otomobil üreticileri, Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ile görüşerek yasağın geri çekilmesini ve 2035’e kadar elektrikli araç satış kotalarının gevşetilmesini talep etmişti.