Çinli otomobil üreticisi Zeekr, lüks SUV segmentinde dengeleri değiştirecek bir hamle yaptı. Şirket, yeni amiral gemisi modeli 9X’i resmi olarak satışa çıkardı. Bugüne kadar sadece elektrikli araçlarıyla tanınan marka, böylece ilk şarj edilebilir hibrit aracını küresel pazarda ses getirmeye aday bir model olarak pazara sunuyor.
Zeekr 9X resmen görücüye çıktı
Lüks SUV sınıfındaki Zeekr 9X’in boyutları oldukça iddialı. Araç, 5.239 mm uzunluğa ve 3.169 mm aks mesafesine sahip. Fiyat etiketi Çin’de 465.900 yuan’dan (yaklaşık 65.440 dolar) başlayıp, en üst pakette 599.900 yuan (yaklaşık 84.260 dolar) seviyesine kadar çıkıyor. Satışların başlamasını takip eden ilk 13 dakikada 10 binden fazla kesin sipariş alındığı duyuruldu.

En güçlü versiyonunda 2.0 litrelik turbo benzinli motor ile üç elektrik motorunun birleşiminden oluşan bir hibrit sistem bulunuyor. Bu sistemin birleşik gücü inanılmaz bir seviyeye, tam 1.381 beygire ulaşıyor. Bu dev SUV, 0’dan 100 km/s hıza 3.1 saniyede çıkıyor ve maksimum hızı 240 km/s olarak belirlendi.
Zeekr 9X’in tepe modeli, 70 kWh kapasiteli bataryasıyla saf elektrik modunda 355 km yol kat edebiliyor. Hibrit sistemle birlikte toplam menzil 1.165 km’ye kadar çıkıyor. Aracın en uzun menzilli konfigürasyonu olan orta donanım seviyesi ise 898 beygirlik çift motorlu sistem ve opsiyonel 70 kWh batarya sayesinde 1.250 km menzile ulaşabiliyor.
Araç, sürüş konforunu ve yol tutuşunu artırmak için çift odacıklı havalı süspansiyon, adaptif amortisör kontrolü ve aktif viraj denge sistemine sahip. En üst pakette, Nvidia Drive Thor çipiyle çalışan gelişmiş sürücü destek asistanı G-Pilot H9 yer alıyor.
İç mekan, tam bir lüks yaşam alanı sunuyor. Önde 13 inçlik oval gösterge paneli ile iki adet 16 inçlik ekrandan oluşan geniş bir multimedya paneli dikkat çekiyor. Ayrıca sürücünün önünde 47 inçlik artırılmış gerçeklik özellikli baş üstü ekran bulunuyor.

Araçta gövdeye entegre çok sayıda sensör, Seviye 3 otopilot da dahil olmak üzere gelişmiş sürüş asistanlarına olanak tanıyor. Ancak belirtmek gerekir ki, Seviye 3 otonom sürüş henüz Çin’de yasal değil ve en fazla Seviye 2’ye izin veriliyor.
Lüks SUV’nin iç mekanı 2+2+2 koltuk düzenine sahip. İkinci sıradaki koltuklar, “sıfır yerçekimi” özelliğiyle maksimum rahatlık sağlıyor. Kablosuz şarj alanı, arka yolcular için tavandan açılan 17 inçlik ekran ve buzdolabı gibi ultra lüks özellikler de araçta yer alıyor. Aracın bagaj hacmi 470 litre olup, birinci ve ikinci sıra koltuklar katlandığında bu hacim 2.148 litreye ulaşıyor.